FANDOM

Plants vs Zombies - gra obronna stworzona przez studio PopCap Games na komputery osobiste, system Android i konsole (PlayStation 3, Xbox 360). Premiera gry odbyła się 5 maja 2009r. W dniu 15 sierpnia 2013r. wydano sequel gry, Plants vs Zombies 2: It's About Time.

Gra polega na obronie domu przed inwazją zombie. W tym celu trzeba sadzić przed domem różnego rodzaju roślinki - od słoneczników dających nam energię słoneczną potrzebną do sadzenia kolejnych roślinek, poprzez orzechy służące za przeszkodę, a skończywszy na miotaczach groszków.

Gra zyskała w większości pozytywne opinie, m.in. serwis Metacritic ocenił ją na 88%. Chwalono wciągającą rozgrywkę i oprawę graficzną.

RozgrywkaEdytuj

Gra zaczyna się od tutorialu, w którym dowiadujemy się jak sadzić poszczególne roślinki, która roślinka za co odpowiada. Z czasem zdobywamy kolejne roślinki o innych właściwościach oraz innych "kosztach".

W grze mamy cztery tryby: Adventure, Mini Games, Puzzle oraz Survival. Ponadto możemy hodować roślinki w ogrodzie.

Tryby gryEdytuj

AdventureEdytuj

Podstawowy tryb gry - musimy bronić domu przed inwazją zombie. W miarę przechodzenia kolejnych poziomów gry, mamy dostęp do nowych roślinek. Łącznie jest 50 poziomów: pierwsze dziesięć rozgrywane przed domem w dzień, kolejne 10 w nocy, następne 10 poziomów to odpieranie ataku zombie po drugiej stronie domu - tam znajduje się basen, w którym możemy sadzić wodne roślinki. Później rozgrywamy 10 poziomów w nocy, po których mamy 10 poziomów na dachu domu. Ostatni poziom to walka z bossem - Dr Edgarem Zombossem, który walczy z nami w swoim gigantycznym robocie-zombie. Poziom ten kończy się gdy Zomboss "straci życie". Wtedy wywiesza on białą flagę, a grę możemy przechodzić od nowa z tym że losowo mamy dobrane trzy roślinki.

Mini GamesEdytuj

W tym trybie mamy kilka minigier, które wyróżniają się na wiele sposobów. Część z nich (Wall-Nut Bowling, Whack-a-Zombie) pojawia się w trybie Adventure, za każdym razem w piątym poziomie. Na początku mamy dostęp do 3 minigier, po przejściu trybu Adventure odblokowujemy wszystkie minigry.

PuzzleEdytuj

W tym trybie mamy dwie kategorie: Vasebreaker (które jest także w Plants vs Zombies 2) oraz Zombie. W obu przypadkach mamy po 10 gier (w tym Vasebreaker Endless oraz Zombie Endless).

VasebreakerEdytuj

Oddzielny artykuł: Vasebreaker.

ZombieEdytuj

Tryb ten różni się od pozostałych trybów w jednej kwestii - ustawiamy zombie tak, aby pokonały roślinki i zjadły mózgi.

SurvivalEdytuj

Survival jest trybem, w którym mamy do dyspozycji 11 poziomów: Dzień, Noc, Basen (tylne podwórko w dzień), Mgła (tylne podwórko w nocy) i Dach - w obu przypadkach mamy wersję Easy i Hard. W wersji Easy jest tylko 5 "flag" zombie, po każdej większej inwazji możemy zmienić roślinki. W wersji Hard mamy 10 razy większa inwazję, roślinki możemy zmieniać co 2 "flagi".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki